Page 58 - MNAE test
P. 58
ενότητα περιβάλλον
σχολείο περίληψη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ κατάφεραν να
Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων ψηφιοποιήσουν διανυσματικά σημειακά, γραμμικά ή πολυγωνικά δεδομένα, να
2020-2021 παίρνουν μετρήσεις στο πεδίο με τη χρήση GPS και να μεταφέρουν τις μετρήσεις
στο πρόγραμμα GIS σε αρχεία .gpx , .csv, .txt
τίτλος
Δημιουργία Γεωχωρικών Δεδομένων σε
περιβάλλον QGIS
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του
ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ ήρθαν σε επαφή με
το ανοιχτό λογισμικό ανοιχτού κώδικα QGIS.
Σχεδίασαν τοπογραφικά σε κόλλες schoeller
υπό κλίμακα, χρησιμοποιώντας συντεταγμένες
στο ελληνικό προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ87,
ώστε να αντιληφθούν την έννοια και τον τρόπο
αποτύπωσης του χώρου σε χαρτί.
Μέσω καταιγισμό ιδεών αποφασίστηκε
ο μέγιστος δυνατός αριθμός χωρικών
δεδομένων που θα μπορούσαν να
ψηφιοποιηθούν.
Μέσα λοιπόν από την εκπαιδευτική
διαδικασία κατάφεραν να ψηφιοποιήσουν
διανυσματικά σημειακά, γραμμικά ή
πολυγωνικά δεδομένα, να παίρνουν μετρήσεις
στο πεδίο με τη χρήση GPS και να μεταφέρουν
τις μετρήσεις στο πρόγραμμα GIS σε αρχεία
.gpx, .csv, .txt. Επιπλέον, να επεξεργάζονται, να
μετατρέπουν και να μορφοποιούν τα χωρικά
δεδομένα, να συνθέτουν έναν χάρτη υπό
κλίμακα με όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να
τον δημοσιεύουν σε cloud του qgis.

