Κατηγορίες
Νέα Νόησις Εργαστήρι - Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Ευρηματικότητα, Φαντασία και Καινοτομία στη σχολική πράξη

Το Σάββατο 30 Μαρτίου 2019, από τις 10.00 μέχρι τις 14.00 θα πραγματοποιηθεί στο ΝΟΗΣΙΣ ημερίδα με θέμα την ευρηματικότητα, τη φαντασία και την καινοτομία στη σχολική πράξη. Η ημερίδα διοργανώνεται από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Ιωάννα Βορβή, ΠΕ02 και Ελένη Κάρτσακα, ΠΕ08, το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, με Διευθύντρια την Αναστασία Μπιτσάνη και το ΝΟΗΣΙΣ, σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02 του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας.

Θα παρουσιαστούν ευρηματικές και καινοτόμες προτάσεις διδασκαλίας Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί στην τάξη και στοχεύουν σε αποδοτικότερη διδασκαλία και μάθηση, στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών, στην ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων και στη διαμόρφωση θετικής στάσης τους για τα μαθήματα.

Ακολουθεί το πρόγραμμα της εκδήλωσης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
«Ευρηματικότητα, Φαντασία και Καινοτομία στη σχολική πράξη»
Σάββατο 30 Μαρτίου 2019, στο ΝΟΗΣΙΣ

9.45-10.00 Προσέλευση
10.00-10.30 Χαιρετισμοί

10.30-10.45 Μπιτσάνη Αναστασία, Διευθύντρια του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και Τζώρτζης Εμμανουήλ, 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: «Προώθηση της δημιουργικότητας των μαθητών στη Νεοελληνική Γλώσσα».

10.45-11.00 Νίκος Αστέρης, Υποδιευθυντής του 8ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης: «Διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων: α) κειμενικά είδη (διαγράμματα και παραδείγματα) – β) Ευθύς και πλάγιος λόγος (Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας)».

11.00-11.15 Προκοπίου Κατερίνα, 1ο Γυμνάσιο Τούμπας: «Η αξιοποίηση των κόμικς και των animations στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων Γυμνασίου (Αρχαία από πρωτότυπο και μετάφραση, Ιστορία, Λογοτεχνία : προτάσεις διδασκαλίας)».

11.15-11.30 Τσαντσάνογλου Όλγα, Αριστοτέλειο Κολλέγιο: «Εναλλακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Αντιγόνης: συσχετισμοί με άλλα κειμενικά είδη (θέατρο – κινηματογράφος – δημιουργική γραφή)».

11.30- 11.45 Μπατέμα Ευανθία, 18ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: «Τα λυρικά Μαθηματικά του Οδυσσέα Ελύτη. Διδακτική προσέγγιση στο έργο του Ελύτη».

11.45- 12.00 Σπανός Ζαχαρίας, 28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: «Από τα Δωμάτια Απόδρασης (Escape Rooms) έως το Επιτραπέζιο Παιχνίδι: Παιχνίδια δράσης και διάδρασης για βιωματική διδασκαλία της Ιστορίας και των Αρχαίων Ελληνικών στο Λύκειο».

12.00-12.15 Διάλειμμα

12.15- 12.30 Τριανταφύλλου Παναγιώτα, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής, Υποδιευθύντρια του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ανατ. Θεσσαλονίκης: «Ολιστική προσέγγιση των Φιλολογικών μαθημάτων σε μαθητές που φοιτούν σε ΣΜΕΑ (Βιωματικές πρακτικές μάθησης με εκπαιδευτικό διαδραστικό χαρακτήρα)».

12.30-12.45 Βαφειάδου Τατιάνα Υποδιευθύντρια του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και Αγνή Πλιάκα, 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: «Η Ιστορία αλλιώς… (Οι “Μαγεμένες” της Θεσσαλονίκης)».

12.45-13.00 Καρατζόβαλη Παναγιώτα και Κυριακοπούλου Αθηνά, 2ο Γυμνάσιο Θέρμης: «Το παράπονο ενός σκύλου: μια δημιουργική προσέγγιση των συγκειμένων στα σχολικά εγχειρίδια».

13.00-13.15 Καραγιαννάκη Πέπη, Λεμονή Νίκη και Τερζόπουλος Γιάννης, 2ο Γυμνάσιο Άνω Τούμπας: «Ένα νοερό ταξίδι στη Σύμη. Διεπιστημονική – διαθεματική προσέγγιση λογοτεχνικού και εικονιστικού κειμένου».

13.15-13.45 Συζήτηση

13.45 Διαμόρφωση ομάδων για την ξενάγηση

14.00 Ξενάγηση στην έκθεση του ΝΟΗΣΙΣ «Οι εφευρέσεις του Leonardo Da Vinci
και παράλληλη Προβολή ολιγόλεπτης ταινίας “Η ζωή και το έργο του Da Vinci “».

Δημοσιεύτηκε 20 Μαρτίου, 2019