Ολοκληρωμένα Προγράμματα
Youth for Space Challenge – ODYSSEUS II Contest (ODYSSEUS II)
Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ, το πρόγραμμα H2020-COMPET-2014. Στόχος του έργου ήταν να προκαλέσει το ενδιαφέρον των νέων για την εξερεύνηση του διαστήματος μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, οι οποίες συνδύαζαν την επιστημονική μάθηση με hands-on δραστηριότητες. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανήλθε σε 1.994.376,00€ εκ των οποίων 134.700,00€ αφορούσαν το ΝΟΗΣΙΣ. Διάρκεια 36 μήνες (1/1/2015-31/12/2017).
Hypatia
Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ, το πρόγραμμα H2020-GERI-2014-1. Στόχος του έργου ήταν να εμπλέξει με ένα ισότιμο τρόπο κορίτσια, αλλά και αγόρια, ηλικίας 13‐18 χρονών να αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στις επιστήμες STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) και να ενθαρρύνει τα κορίτσια να επιλέξουν μια σχετική κατεύθυνση ως μελλοντική καριέρα. Τα παραπάνω επιδιώκονται μέσα από τη σύμπραξη και συνέργεια μουσείων, σχολείων και ερευνητικών κέντρων. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανήλθε σε 1.571.269,00€ εκ των οποίων 24.463,75€ αφορούσαν το ΝΟΗΣΙΣ (ενεργούσε ως Third Party). Διάρκεια 36 μήνες (1/8/2015 – 30/7/2018).
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα άρθρα:
Για να δείτε όλα τα σχετικά άρθρα παρακαλώ πατήστε εδώ
System 2020
Το έργο χρηματοδοτείται από την ΕΕ, το πρόγραμμα H2020-SwafS-2016-17 και εστιάζει στην μη τυπική εκπαίδευση των φυσικών επιστημών, καταγράφοντας το χώρο της μη τυπικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη (συμμετέχουν 11 main partners, 11 third parties), αξιολογώντας μια σειρά από διαθεματικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Στο πλαίσιο αυτό, θα σχεδιαστεί ένα εννοιολογικό πλαίσιο, το οποίο θα βασίζεται στην υπάρχουσα βιβλιογραφία για την εκπαίδευση έξω από την τάξη, το οποίο θα χρησιμεύσει ως σημείο αναφοράς για την καταγραφή των εκπαιδευτικών δράσεων στο χώρο της άτυπης και μη τυπικής εκπαίδευσης. Θα δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων με όλες τις δράσεις στο πλαίσιο της άτυπης και μη τυπικής εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ταυτόχρονα, θα συγκεντρωθούν και θα αποτυπωθούν οι βασικές αρχές για τους εκπαιδευτές σε αυτό το χώρο. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 2.999.982,00€ εκ των οποίων για το ΝΟΗΣΙΣ αντιστοιχούν 38.870,00€. Διάρκεια 36 μήνες (1/5/2018-30/4/2021). Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του έργου πατώντας εδώ.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα άρθρα:
Για να δείτε όλα τα σχετικά άρθρα παρακαλώ πατήστε εδώ
Tinkering EU

Tinkering EU: Building Science Capital for All
2017-1-IT02-KA201-036513
χρηματοδοτούμενο από το Erasmus+
www.museoscienza.org/tinkering-eu2
Το “Tinkering EU: Building Science Capital for All” είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με διεθνείς συνεργασίες, που χρησιμοποιεί την καινοτόμα εκπαιδευτική προσέγγιση “Tinkering” για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αι. και του Κεφαλαίου της Επιστήμης για νέους από μη προνομιούχες κοινωνικές ομάδες.
Το “Tinkering” είναι μία καινοτόμα εκπαιδευτική προσέγγιση, που εισήγαγε το Exploratorium στο Σαν Φρανσίσκο. Προωθεί τη δόμηση της γνώσης στο πλαίσιο της κατασκευής προσωπικών τεχνουργημάτων και δίνει την ευκαιρία στους συμμετέχοντας να «σκέφτονται με τα χέρια τους», ώστε να κατανοήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσιμες για όλη τους τη ζωή. Το Κεφάλαιο της Επιστήμης αντλεί από το έργο του Pierre Bourdieu και συμπυκνώνει τις διάφορες επιρροές, που μπορεί να έχουν οι εμπειρίες ενός νέου στην επιστημονική του ταυτότητα και τη συμμετοχή σε δραστηριότητες σχετικές με την επιστήμη. Προσφέρει μια διαφορετική οπτική της εκπαίδευσης και της ενασχόλησης με τις φυσικές επιστήμες και είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη ενεργών πολιτών, της απασχόλησης και της κοινωνικής συμμετοχής.
Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Tinkering” απευθύνεται σε μαθητές από 8 ως 14 ετών (Δημοτικό και Γυμνάσιο), εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους σε μουσεία, με τις παρακάτω δραστηριότητες:
• Δράσεις “Tinkering” σε μουσεία και στη συνέχεια εργασία στη σχολική τάξη.
• Μια σειρά από σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους σε μουσεία.
• Μια ηλεκτρονική έκδοση, όπου θα αναλύεται η σχέση μεταξύ “Tinkering” και του Κεφαλαίου της Επιστήμης.
• Ένα εργαλείο αναστοχασμού για εκπαιδευτικούς, για να εξετάσουν την επίδραση του συγκεκριμένου έργου στη δουλειά τους.
• Διάφορες επικοινωνιακές δράσεις σε τοπικού, εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
• Μία Ευρωπαϊκή κοινότητα με πρακτικές που θα εστιάσει στη χρήση του “Tinkering” και του Κεφαλαίου της Επιστήμης.
Το πρόγραμμα είναι η συνέχεια του ‘Tinkering: Contemporary Education for the Innovators of Tomorrow’, που χρηματοδοτήθηκε από το πρώτο Erasmus+, που εφάρμοσε την καινοτόμα εκπαιδευτική προσέγγιση του “Tinkering” σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, με δραστηριότητες και πηγές σε ενήλικες και εκπαιδευτές, σε τυπικούς και άτυπους εκπαιδευτικούς φορείς.
Συμμετέχοντες
National Museum of Science and Technology Leonardo da Vinci – Ιταλία – συντονιστής
• University of Cambridge – Ηνωμένο Βασίλειο
• NEMO Science Museum – Ολλανδία
• Science Gallery Dublin – Ιρλανδία
• CosmoCaixa – Ισπανία
• Science Centre Network – Αυστρία
• NOESIS – Ελλάδα
Το Tinkering Studio of the Exploratorium του Σαν Φρανσίσκο συμμετέχει με συμβουλευτικό ρόλο στο έργο.
Επικοινωνία
Ελισάβετ Κωνσταντίνου
Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προβολής
ΝΟΗΣΙΣ
6ο χμ Θεσσαλονίκης- Θέρμης , 57001 Θέρμη, Ελλάδα
Email: konstantinou@noesis.edu.gr
Τηλ: +30 2310 483 000, εσωτ. 105
Fax: +30 2310 483 020
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα άρθρα:
Για να δείτε όλα τα σχετικά άρθρα παρακαλώ πατήστε εδώ
Science Inspired
Το πρόγραμμα Science Inspired στοχεύει στην ανάδειξη των κέντρων επιστημών (science centers) ως εξαιρετικούς χώρους για να γνωρίσουν οι νέοι την επιστήμη, όπου οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με διευκολυντές μπορούν να τους εμπνεύσουν και να τους μεταδώσουν τις γνώσεις τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος 4 κέντρα επιστημών ενώνουν τις δυνάμεις τους: Το Experyment Science Center από την Πολωνία, το Agóra Science Centre από την Ουγγαρία, το VIDA! Science Centre από την Τσεχία και το ΝΟΗΣΙΣ από την Ελλάδα.
Έρευνες αναφέρουν ότι οι μαθητές βρίσκουν τα μαθήματα που σχετίζονται με την επιστήμη ενδιαφέροντα, παρά το ότι είναι δυσκολότερα και περισσότερο απαιτητικά. Οι έφηβοι δεν έχουν τα εργαλεία που θα τους επέτρεπαν να αποκτήσουν τις σχετικές γνώσεις ευκολότερα. Στο πλαίσιο του προγράμματος Science Inspired θα δημιουργηθούν νέα εργαλεία που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους διευκολυντές να ενθαρρύνουν τους νέους να αναλάβουν νέες προκλήσεις.
Στόχοι του προγράμματος
– Ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών και διευκολυντών από κέντρα επιστημών της Ευρώπης.
– Ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών να μοιραστούν τις γνώσεις τους στα περιβάλλοντα εργασίας τους.
– Συνεργασία μεταξύ κέντρων επιστημών της Πολωνίας, της Τσεχίας, της Ουγγαρίας και της Ελλάδας.
– Ενθάρρυνση των νέων να δημιουργήσουν το δικό τους επιστημονικό περιεχόμενο.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος εκπαιδευτικοί και διευκολυντές σε κέντρα επιστημών:
– Θα συμμετάσχουν σε 4 επισκέψεις στα κέντρα επιστημών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
– Θα δημιουργήσουν το δικό τους επιστημονικό video, όπου, χρησιμοποιώντας διαδραστικά εκθέματα, θα εξηγούν τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα.
– Θα γνωρίσουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, πχ . gamification, storytelling, ICT.
– Θα καταστήσουν σαφή τα κίνητρα και τις ανάγκες των νέων και θα προσπαθήσουν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές χρησιμοποιώντας τη μέθοδο design thinking.
– Θα δημιουργήσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και δραστηριότητες εκτός σχολείου.
Οι έφηβοι:
– Θα δοκιμάσουν τα εργαλεία που θα δημιουργηθούν από τους διευκολυντές και τους εκπαιδευτικούς.
– Θα συμμετάσχουν σε workshops, στη διάρκεια των οποίων θα μάθουν πως να δημιουργούν εμπνευσμένα επιστημονικά video.
– Θα συμμετάσχουν σε διαγωνισμό για τη δημιουργία σύντομου επιστημονικού video.
– Θα ανταλλάξουν απόψεις για τα video με έφηβους από την Ουγγαρία, την Τσεχία, την Ελλάδα και την Πολωνία.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Erasmus+.
Διάρκεια προγράμματος: 1.12.2018-30.1.2021
Για την επίσημη ιστοσελίδα του έργου πατήσετε εδώ.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα άρθρα:
Για να δείτε όλα τα σχετικά άρθρα παρακαλώ πατήστε εδώ