NOESIS SpaceTech by Robotixlab

Για μαθητές Δ΄ Δημοτικού – Β΄ Γυμνασίου

Μια σειρά ανεξάρτητων θεματικών εργαστηρίων (Robotics in space, Electronics, Video Games coding, 3D modelling - 3D printing) με κοινό θέμα την Τεχνολογία του Διαστήματος.

Robotics in space
Αποστολές και προκλήσεις βασισμένες σε πραγματικά προβλήματα του Terraforming Project της NASA. Δουλεύουμε με το Theta Robot και τον βραβευμένο μικροϋπολογιστή microbit v.2.0, ανακαλύπτουμε προγραμματίζοντας αισθητήρες μαγνητικού πεδίου, επιτάχυνσης, υπερήχων κ.ά., φτάνουμε το ρομπότ στα όριά του δοκιμάζοντας τους μικροκινητήρες ενάντια στις τριβές, το κέντρο βάρους και το κεκλιμένο επίπεδο. Θα καταφέρει το ρομπότ να συλλέξει τα πετρώματα από την επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη και να τα πάει στο εργαστήριο για ανάλυση; Θα μπορέσεις με την ομάδα σου να δημιουργήσεις μια συσκευή ελέγχου της εξωτερικής θερμοκρασίας του Mars Lander, ώστε να το βάλεις σε περιστροφή σε περίπτωση υπερθέρμανσης; Θα μπορέσεις να καθαρίσεις τα φωτοβολταϊκά από τη σκόνη και να επισκευάσεις τον πύργο τηλεπικοινωνιών μετά την αστρική καταιγίδα;

Για το πιο πρόσφατο εργαστήρι πατήστε εδώ.

Electronics
Star Wars, 2001 A Space Odyssey, Apollo 11, Wall -E είναι μόνο μερικές από τις ταινίες με θέμα το διάστημα. Στην ενότητα Electronics μπαίνουμε στον μαγικό κόσμο των ειδικών εφέ και πιο συγκεκριμένα στα ηχητικά εφέ των διαστημικών ταινιών. Αφήνουμε τον ψηφιακό κόσμο και "παίζουμε" old school analogue. Σχεδιασμός και κατασκευή ηλεκτρονικού κυκλώματος laser effect. Ανακαλύπτουμε τις ταλαντώσεις των ηχητικών κυμάτων, παίζουμε με τα υλικά και μαθαίνουμε για τις αντιστάσεις, τους πυκνωτές, τα τρανζίστορς και τα πιεζοηλεκτρικά στοιχεία. Σχεδιάζουμε το κύκλωμα μας και το δοκιμάζουμε σε προσομοίωση. Όταν σιγουρευτούμε ότι όλα δουλεύουν όπως πρέπει, "βάζουμε μπρος" τα κολλητήρια και κολλάμε τις δικές μας ηλεκτρονικές πλακέτες. Ελέγχουμε, δοκιμάζουμε και επισκευάζουμε τα πιθανά προβλήματα κάνοντας problem solving. George Lucas ετοιμάσου, ερχόμαστε!

Video Games Coding
Σχεδιασμός και προγραμματισμός video games με θέμα το διάστημα. Αναλύουμε τα video games από την οπτική του σχεδιαστή. Παίζει ρόλο το θεματικό σενάριο, ο ήχος, τα γραφικά, οι μηχανισμοί και οι κανόνες του παιχνιδιού; Μαθαίνουμε τη γλώσσα προγραμματισμού Makecode Arcade της Microsoft που μας δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσουμε το δικό μας παιχνίδι με απλό και εύκολο τρόπο. Χρησιμοποιούμε κανόνες φυσικής και βάζουμε ταχύτητα και επιτάχυνση στο παιχνίδι, μαθαίνουμε και χρησιμοποιούμε συντεταγμένες στους άξονες Χ και Υ, βλέποντας επιτέλους την πραγματική χρησιμότητα των μαθηματικών. Χρησιμοποιούμε μεταβλητές και φτιάχνουμε καταμετρητές πόντων, χρονόμετρα και "ζωές" για να κάνουμε το παιχνίδι μας ενδιαφέρον και ανταγωνιστικό. Ξεκινάμε με κάτι κλασικό για εισαγωγή σαν το Space Invaders και καταλήγουμε στο δικό μας platformer game περιπέτειας με πολλά επίπεδα και φυσικά θέμα το διάστημα!

Για το πιο πρόσφατο εργαστήρι πατήστε εδώ.

3D modelling - 3D printing
Εμπνεόμαστε από το Ingenuity Helicopter, το αυτόνομο drone που πετάει στον πλανήτη Άρη και βοηθάει το Perseverance Rover και χρησιμοποιούμε την τεχνολογία του digital fabrication (CAD/CAM system) για να κατασκευάσουμε μια πτητική μηχανή. Σχεδιασμός 3D με τεχνολογία CAD (computer aided design) και κατασκευή του τρισδιάστατου μοντέλου με τη βοήθεια 3D printer (CAM computer aided manufacture). Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία κατανοούμε τις αρχές λειτουργίας του 3D printer, τις διάφορες τεχνικές, την έννοια του slicing και τη μετάφραση του μοντέλου σε γλώσσα μηχανής, καθώς και τις διαδικασίες συντήρησης του μηχανήματος. Θα μπορέσει να πετάξει το δικό σου 3D printed μοντέλο; Τι ρόλο παίζει το βάρος του κεντρικού άξονα; Η γωνία κλήσης της φτερωτής; Ο αριθμός των φτερών;

Συμμετέχοντας και ολοκληρώνοντας επιτυχώς το κάθε εργαστήριο γίνεσαι ο αποδέκτης του μοναδικού τιμητικού badge της κάθε δραστηριότητας. Οι συμμετέχοντες που θα καταφέρουν να συλλέξουν όλα τα badges θα συμμετέχουν σε ένα ειδικό project έκπληξη στο τέλος της χρονιάς!

Κύκλοι 2 συναντήσεων για κάθε θεματική
Διάρκεια κάθε συνάντησης: 120΄
Αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα
Ηλικία: Δ΄ Δημοτικού – Β΄ Γυμνασίου